Učenje predstavlja važnu i nezamenljivu alatku kod svakog čoveka. Ona se koristi u procesu vaspitanja, obrazovanja, za uspešno savlađivanje konkretnih situacija, rešavanje problema, usvajanje veština u interpersonalnim relacijama, građenje kreativnog izražavanja, unapređenje ličnog razvoja kao i za profesionalno usavršavanje. Ukoliko nastane usporavanje, zaostajanje, osujećenje ili otpor ka učenju, otvara se pozicija potencijalnog oštećenja (hendikepa) u smislu onemogućavanja daljeg uspeha u ostvarivanju bitnih ciljeva u životu jedne ličnosti. To dalje dovodi do pada samopoštovanja, samopouzdanja i osećanja potvrđenosti, a time se stvara potencijal doživljaja tipa osećanja hronične isfrustriranosti i sklonost ka fobičnim i stresnim reakcijama i poremećajima. Povećanje pasivnosti, koja često prati ova stanja, i nezadovoljstvo sobom dovodi do sklonosti ka razvoju depresivnosti, socijalne disfunkcionalnosti, poremećaja u ishrani itd.
Proces učenja je često povezan i sa osećanjem treme. Trema se najčešće javlja pre javnog nastupa, ispita ili drugih situacija koje se doživljavaju kao važni zadaci koje treba savladati. Ona može da bude pozitivna (stimulativna) i negativna (inhibitorna). Negativna trema, propraćena povećanjem napetosti i nemira, stvara mentalnu blokadu koja dalje može da izazove reakciju izbegavanja situacije, ili pak psihofizičko zakočenje prilikom odigravanja situacije. Veliki broj talentovanih ljudi se otkazao od daljeg razvoja svoje karijere i potencijala zbog nemoći „da pobedi“ sopstvenu tremu!?
TreningMentalni trening kod procesa učenja obuhvata:
Mentalni trening ovog tipa uobičajeno može da se savlada u okviru tronedeljnog programa, koji se specifično kreira i adaptira potrebama svake pojedine ličnosti. Ukoliko se identifikuju dublji poremećaji, koji zahtevaju druge oblike intervencija i pristupa, vreme njihovog usvajanja i utvrđivanja se prilagođava realnim parametrima.
Kontakttel: +381 61 601 6045